Fuck the past - Kiss the future

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Bimbobloggare, sponsras av Hubba Bubba?

Av Daniel - 17 juli 2010 10:30

Varje gång ja sitter och klickar runt bland olika bloggar för jag samma tanke.

Varför!?

Bloggplasen har över 75000 bloggar och säkert 70000 av dom måste vara av fjortisar.

Stör mig verkligen på att alla tror att dom ska få största bloggen genom att försöka vara som Blondinbella, Kissie, Missie, Bambi, Bumbi, Bimbo eller vad alla nu heter. Är de verkligen något att sträva efter, att vara som dom? Ja fattar inte.

Fake blond, upptrycka (fake)tuttar, översminkad till tusen och blåst i skallen. En Barbie med silikonbröst. Kläder, skitsnack och hubba bubba-bilder är de som fyller alla dessa bloggar.

Och på wannabe-bloggara är bilderna ofta tagna med mobilkamera, gärna i spegeln. Tjejen är lite framlutad med ihopklämda bröst och rådjursögon. Väl genomtänkta bilder för att de ska falla varje liten tonårspojke (eller pedofil) i smaken, eller för att någon annan med samma ideal ska vilja se ut som hon (eller kanske bli avis på nåt, va vet jag). I ivern att lägga upp den perfekta bilden glömmer dom bara nåt. Att vända den åt rätt håll. Igentligen beror de nog okunskapen och förmågan i Paint (eller bara de fakeblonda håret). Bilden kan också vara "redigerad" med en svart översuddning på magen, näsan, örat osv. Dom delarna på kroppen kan man ju inte visa upp liksom.

Vad är grejen med dessa bilder?

Försöka se sexig ut, och inte se hur löjligt de igentligen blir att försöka se ut som någon man inte är. Visst. Vissa kan se ut som 15-16 fast dom bara är 14 med mycket smink, men så avslöjas dom i ett annat blogginlägg lite längre ner på sidan där dom hoppar studsmatta med sin lillebror eller bästisen i mjukbyxor.

Å alla dessa wannabemodebloggar. "Min blogg är sponsrad". Av vem? Din mamma?

Finns de verkligen ett så stort intresse att se vad alla fjortisar i hela sverige ska ha för kläder på sig varje dag att man måste ha omröstiningar, tävlingar, utfrågningar och massor av bilder överallt? "Dagens outfit", Seriöst! Vem bryr sig vad du har på dig?

(Hallå Lunarstorm! Ni har ett ansvar. Se till att alla dessa stannar kvar hos er. Snälla lägg inte ner!)

Okay. Ja har kanske inte den mest intressantaste bloggen, de vet jag. Men skulle den verkligen bli mer intressant om den hade massa kläder ifrån HM på varannan bild?

Skulle vara väldigt trevligt (och framför allt roligt) att höra någon förklara hur man tänker bakom dessa bloggar. Tror ni att ni kommer bli en ny Elin Kling, få berätta om modemarknaden emellan besöken på Spybar när ni blir myndiga, eller kanske rent av får göra en singel fast du inte kan sjunga?

Berätta. Seriöst, ja vill veta!

Runt 70000 bloggare bara här på bloggplatsen borde kunna ge en kommentar på hur ni tänker.

Ös på med era kommentarer. Jag väntar med spänning!


Grymt smarta och snygga förebilder... NOT!

Nej, spotta ut era Hubba Bubba och låt den riktiga hårfärgen växa ut. Väx upp!



2014-07-20

EDIT: Måste ändå ge lite kredd till Isabella Löwengrip (Blondinbella) som faktiskt växt och blivit något genom åren. Inte bara Hubba Bubba där ändå.

 
 
Nina

Nina

17 juli 2010 11:21

Jag är långt ifrån en modebloggare, och tycker inte om att färga håret. Så jag förstår inte heller dessa ideal som nästan liknar dockorna i skyltfönstrena i klädaffärerna. Min blogg handlar mer om min vardag och mina funderingar kring livet.

http://www.rosentjejen.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

17 juli 2010 12:02

Förstår mig inte heller på det där. Det är så tråkigt och läsa dessa bloggar med. Så nej tack.

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Fiia

Fiia

17 juli 2010 12:12

Jag förstår vad du menar.. Har aldrig varit sån.. Att de är översminkade och försöker få till sexiga bilder m m .. För jävligt rent ut sagt..
Aldrig att jag skulle följa en sån blogg..

http://mammafiia.bloggplatsen.se

 
becca

becca

17 juli 2010 14:33

Jag håller inte med alls.. Visst är kissie o blondinbella och alla stora bloggare inga bra förebilder,men som vissa gillar att måla,ta kort osv så har faktist vissa intressen som smink,fixa o färga håret och det är FEL att trakassera dom. Låt dom trycka upp sina tuttar då,du behöver inte bry dig. Alla har olika smak,och du borde respektera vad folk tycker istället för att gå in och kommentera dom bloggarna då. Min syster tycker precis som dig,att jag borde sluta blogga och göra något som har värde istället för o visa bilder på vad jag har köpt för kläder osv. Men vad gör det? Jag bloggar för JAG tycker det är kul. Som vissa bloggar om att dom mår dåligt så bloggar självklart andra om vad dom tycker är intressant.

http://www.beccaokon.bloggplatsen.se

 
Miimz

Miimz

17 juli 2010 15:54

Jag har aldrig förstått mig på sådana bloggar, och kommer heller aldrig göra. Jag förstår mig heller inte på det....

http://miimz.bloggplatsen.se

 
Tomas

Tomas

17 juli 2010 22:08

Det märks på dina kommentarer att detta ämne väcker känslor. Jag håller med dig. Jag tror också det är lite av en hetsjakt för att bli sedd och för att ha ett hopp om framgång. Det var ju precis så kissie & co gjorde för att nå framgång. Dom framstår som riktigt blåsta blondiner vilket gör att människor reagerar.

http://tomasbloggar.blogg.se

 
W.

W.

18 juli 2010 10:07

Har många bloggar nu men någon "modeblogg" har jag inte och försöker inte vara någon annan jag är, varker mer eller mindre. Jag förstår att Bloggplatsen (eller Bloggagratis som den tidigare hette) har vuxit mycket. Har ju bloggat sedan slutet av mars i fjol och har för mig att det var cirka hälften så många bloggare här då! Så nu ser du att JAG är en som hittat hit, såg dig i Rampljuset.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

18 juli 2010 12:00

Hittade hit via bannern och tycker du har en vettig blogg och ingen blondinbella-blogg ;)

Jag skriver om mina flygningar mest men även en hel del om min fritid. Jag är inte blond heller :)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

18 juli 2010 12:26

"De största och starkaste makter jag vet är skräck, kärlek och ensamhet"

Önska att bli sedd och bekräftad är stor. Det är inte lätt att vara ung.

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

18 juli 2010 13:09

Förstår hur du tänker, och absolut kan man ju inte ha en masas sådana bloggar nej! Men samtidigt undrar jag, vf tror du att 7000 bloggar på bloggplatsen är fjortisbloggare? Fördomar kallas det. Bara för du har fått ett ideal av en så kallad " fjortis" betyder det väl inte att alla är likadana? Tänk efter lite. Men som sagt fattar hur du tänker, och kan förstå din poäng, men som du sa vill vi ha 7000 bloggar som din? Nej. Vi vill ha olika bloggar. Och samtidigt? Hur tror du Blondinbella och Kissie har blivit så stora. Ha det bra!

 
elin:D

elin:D

18 juli 2010 15:41

jag kan nt säga ngt annat än att du har rätt!
& din blogg är bra:)

http://ttosssannn.bloggplatsen.se

 
Trollpackan halkar in på ett bananskal!

Trollpackan halkar in på ett bananskal!

18 juli 2010 19:17

Tja...det där med "Dagens outfit" tror jag intresserar de andra fjortisarna bara så att säga;) Det är därför de lägger ut bilder och bara skriver om smink, kläder, fester och lägger ut en massa bilder.
De hoppas säkert också på att bli en "stor bloggare" precis som några du nämnde..Blondinbella, Elin Kling, Kizzie m.fl

Dessa bloggare gör ju mycket reklam gratis för sådana som H&M tex, eftersom de tipsar varandra om kläder och annat, och så helt plötsligt är det något som blir jättepoppis och tar slut i butikerna.

Nu är det ju så att alla får skriva vad de vill på sina bloggar, och gillar man det inte som läsare så kan man ju klicka sig iväg därifrån och låta bli att gå in och läsa där;) Precis som när Tv visar något man inte gillar, då kan man byta kanal eller stänga av apparajten.

Jag har inte kollat att det är så många modebloggare och fjortisar här, bara anat det, men det verkar vara likadant på de andra sajterna.
Jag läser ju mest de jag har länkat till, och det är ju inga fjortisar*skratt*, och ibland så hamnar jag någon annanstans, som här hos dig nu.

Ha en skön söndagkväll nu!

http://http:/www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Bexs

Bexs

19 juli 2010 01:12

Haha du! de inlägget var så jävla klockrent ska du veta! Ha de bäst!
BexsX2

http://bexs.bloggplatsen.se

 
alice.

alice.

19 juli 2010 03:20

Ramlade in här, kunde inte låta bli att småle för mig själv när jag läste. Det är så rätt. Det som är tragiskt är att dom bara blir fler och fler. Men vad ska man göra? Det enda är väl att låta dom vara och hoppas på att dom själva inser att deras bloggar är wannabe och hemskt tråkiga. Nåja. Bra skrivet.

http://sommarregnsdans.bloggplatsen.se

 
Faktamannen

Faktamannen

19 juli 2010 06:42

Jag råkade tyvärr se eländet i det sk "rampljuset" här om dagen. Tjejen som skrev hur sponsrad hennes blogg var. Lyckades motstå den otroligt stora frestelsen att gå in och läsa hennes troligtvis väldigt intressanta blogg om killar, brevvänner, Tokio Hotel och Cheap Mondayjeans. Kan man verkligen göra sådan reklam för sig och samtidigt vara allvarlig? Även som 14 åring? Jag tvivlar på att någon kan göra det helt drogfri utan att skämmas?

Filmtips: Kolla in Dave Chapelle och all hans stand up. Det är inte vanlig stand up med massa dötrist scensnack om feta brudar, utan det är förinspelade "sketcher"? Lät ju faktiskt fruktansvärt tråkigt med "sketcher" så jag ändrar mig till kortfilmer ist... Driver mycket med andra kända personer som även bjuds in att medverka. Heter Chapelle show och det finns tre säsonger. Eddie Murphys bror Charley Murphy som är 300 gånger roligare än Eddie Murphy (då jag enbart stör mig på när han tycker han själv är rolig med sitt apgarv)är med Dave Chapelle och detta måste ses om man gillar sarkasmer, som t ex blinda och svarta Ku Kux Klan ledare med tron och övertygelsen att de är vita m.m Riktigt skoj!

http://faktamannen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annie

19 juli 2010 13:59

Tycker du har så himla rätt i det du skriver.
Tror att alla yngre gör så för att de vill bli som alla andra och hoppas på att de också ska bli kända. Visst jag skriver också mkt om vardagliga saker i min blogg men försöker hålla det på en normal nivå. Håller mej mest till att skriva om hästar och min egen träning.
Men återigen väldigt bra skrivet! :)

 
Lena

Lena

20 juli 2010 22:57

Tänker när jag läser allt nedlåtande om tonårsbloggarna att dom är inte för oss vuxna. Min mamma läste inte Starlett ellr VeckoRevyn och jag behöver inte läsa dagbogksbloggar om kläder och killar om jag inte vill. Ungdomarna tycker förmodligen att min blogg är skittråkig och obegriolig, och det är helt ok när man är 14.
Dom där ungdomarna har massor med besökare på sina sidor, förmodligen av andra jämnåriga som är på samma ställe i livet, och en och anna arg 40 + som förfasar sig över hur hemska de är och att det var bättre förr :-)

http://klarabella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 15 juni 2016 12:17


Var till Södertälje i helgen på grabbfest. Var mina kompisar Henrik och Klas som bjöd. Blev god middag med grillat, fotboll och en massa trevligt snack med alla som var där. Jag åkte bara fram och tillbaka över dan men det kändes helt ok. Alltid ...

Av Daniel - 4 juni 2016 12:22


SOMMAR!!! Det är så grymt skönt med sommar, sol och värme. Jag verkligen älskar det! Förstår knappt hur jag står ut övriga tiden på året :) Vi pratar lite skämtsamt ibland om till vilket land vi ska flytta till när vi blir gamla, och OM det sku...

Av Daniel - 4 juni 2016 11:30


Redan för flera år sen köpte jag domänen danneking.se för att lägga bloggen där. Tiden gick men jag fick det inte gjort. Men så såg jag att man kunde koppla bloggen till domänen och 1 minut senare har jag nu ny adress hit. Både tidigare adress och ...

Av Daniel - 27 maj 2016 12:03


Regn regn och regn. Det är väldigt blött just nu, och kallt. Väntar på att sommaren ska komma igång men just nu känns det lite segt. Läser på Facebook om folk som har sol här och var i landet men här har de nog regnat i över en vecka nu. Läst...

Av Daniel - 23 maj 2016 14:01

(blev ett väldigt långt inlägg om grannar. hoppas ni orkar läsa om mina olika grannar som varit både bra och helt galna. bilderna är ifrån Google street view)   Det är alltid lite spännande att få nya grannar, både när man själv flyttar till nytt...

Tjeeena och välkommen hit!


Killen på väg mot krokodilen ovan är jag, Daniel.
Det här är min blogg och här skriver jag bla om vardag, funderingar, åsikter mm.
Kolla presentationen nedan eller börja läs bloggen direkt.
Och du. Det är alltid trevligt om du lämnar en kommentar!

Kontakt

Mail: danneking@live.com

Twitter: danne_king

Instagram: danne9king9

Vila i frid

Translate this blog

Omröstning

Du hittade hit från?
 Facebook
 Instagram
 Twitter
 Annan blogg
 Rampljuset
 Blogglovin
 Google
 Annat (berätta!)

RSS

Kategorier

Arkiv

Idag, tidigare år

Fråga mig

25 besvarade frågor

Sök på bloggen

Öka din bloggtrafik


Ovido - Quiz & Flashcards